V prejšnjem prispevku smo predstavili 3D-tisk na ljubljanski Gimnaziji Poljane, kjer smo govorili o uporabnosti 3D-tiska v šolstvu. Dijaki se že zavedajo, da jim poznavanje 3D-tehnologij lahko pomaga pri iskanju zaposlitve. Le vprašanje časa je, kdaj bodo vse slovenske šole vključile 3D-tisk v svoj učni program.
Le vprašanje časa je, kdaj bodo vse slovenske šole vključile 3D-tisk v svoj učni program.

Aditivna proizvodnja omogoča nov način ustvarjanja komponent ter produktov iz digitalne datoteke, njene aplikacije pa segajo v praktično vse industrijske sektorje. Uporabnosti in potenciala 3D-tehnologij se dobro zavedajo tudi na Kitajskem, kjer je 3D-tisk v polnem razcvetu. Morda še niso tako daleč z razvojem večjih industrijskih tiskalnikov, opazen pa je ogromen napredek pri razvoju namiznih naprav. Kitajska vlada naj bi tudi uvedla politiko, ki bo v približno 400,000 osnovnih šol postavila 3D-tiskalnike. To dokazuje, da priljubljenost in uporaba 3D-tiska po svetu samo narašča. Najverjetneje bomo morali še nekaj let počakati predno bodo vse slovensko šole opremljene s 3D-tiskalnikom, vendar pa je to zagotovo v naši prihodnosti.

Eden večjih proizvajalcev namiznih 3D-tiskalnikov Winbo se zaveda, da je treba izšolati kader, ki bo tehnologijo znal upravljati. V sodelovanju z »Technician College of Business and Technology« so leta 2015 ustanovili The Baiyun Winbo 3D Printing Technology College, ali Fakulteto tehnologij 3D-tiska. Šola se nahaja v glavni kitajski provinci Guangdog, v Baiyun okraju. Želeli so ustvariti študijsko platformo za študente, učitelje in ljubitelje 3D-tiska. Poleg podajanja znanja pa bi skupaj ustvarjali strokovne standarde in industrijski sistem certificiranja.

(Vir: winbo.top)

Ponujajo tri področja študija: raziskave in razvoj 3D-tiska, center za usposabljanje učiteljev 3D-tiska, baza študijske prakse 3D-tiska. Fakulteto sestavlja pet sekcij; center za oblikovanje, center 3D-tiska, razstavni center 3D-natisnjenih objektov, vadbeni center ter študijske objekte. Študentom želijo omogočiti izobrazbo, ki jim bo omogočila delo v podjetjih, ki so se začela ali se nameravajo posluževati 3D-tiska. Dolgoročni cilj pa je kultivirati in spodbujati bodoče strokovnjake 3D-tiska, že vse od malih nog. Tako bodo mladim omogočili stik s 3D-tehnologijami od majhnega in ustvarjali generacije strokovnjakov 3D-tiska.

(Vir: deadline.com)

Tudi nekdanji ameriški predsednik, Barak Obama, je prepoznal neverjeten potencial 3D-tehnologij. Poleg tega, da je večkrat izpostavil pomembnost 3D-tiska, tudi v letnem nagovoru ameriškemu kongresu, je pogosto obiskoval proizvodne obrate, ki se poslužujejo uporabe 3D-tehnologij. Želel je usmeriti pozornost na tehnologije, ki lahko pripomorejo k reševanju ameriške proizvodnje. Nameraval je ustanoviti Nacionalni inštitut inovacij aditivne proizvodnje, kjer bi se mladi spoznali s 3D-tehnologijami in razvijali kompetence za kariero v 3D-tisku. Želel je vrniti proizvodnjo na ameriška tla, rešitev pa je videl v aditivni oz. lokalni proizvodnji. Žal pa danes na spletu ne najdemo podatkov o inštitutu, tako, da je možno, da so sanje o 3D-inštitutu s Trumpovim predsedovanjem padel v vodo.

Mnoge ameriške fakultete so v študijski program že vključile tudi študij 3D-tiska, kjer se študentje učijo vse od 3D-oblikovanja, 3D-skeniranja ter spoznavajo z različnimi 3D-tehnologijami. Ameriški študentje lahko na različnih fakultetah že pridobijo diplomo iz 3D-tiska. Tekom študija se spoznajo z različnimi materiali ter različnimi 3D-tehnologijami, učijo o aplikacijah aditivne proizvodnje, 3D-skeniranjem in 3D-oblikovanjem, hitrega protipiranja ter upravljanja naprav.

3D-tisk je našel svoje mesto v ameriških univerzah na tri načine; – kot certificirani programi – dodiplomski študijski program – diplomski študijski program.

Tudi ena izmed najprestižnejših inštitutov na svetu, MIT, je v svoj kurikulum uvedla predmet aditivne proizvodnje. Študentje za zdaj ne morejo pridobiti diplome iz 3D-tiska, lahko pa se udeležijo pet dnevnega izobraževanja, kjer se spoznajo z različnimi 3D-tiskalniki in tehnologijami.

(Vir: 3dprint.com)

Globalni razcvet 3D-tehnologij je dosegel tudi Avstralsko šolstvo, kjer lahko poleg diplome, študentje pridobijo tudi magisterij iz 3D-tiska. Avstralski inštitut za inovativne materiale, ki je med vodilnimi na področju bio-medicine, študentom omogoča brezplačen magistrski študij bio-tiska. Napovedujejo, da bo bio-tisk postal ena močnejših vej medicine in potreba po primerno usposobljenem kadru je čedalje večja. Verjetno lahko pričakujemo, da bodo nekega dne vse bolnišnice opremljene s prostori za 3D-tisk oz. bio-tisk.

Študij 3D-tehnologij lahko izberejo tudi britanski študentje, saj tudi univerze po združenem kraljestvu že ponujajo izobrazbo te smeri.   3D-tehnologije pa so prodrle tudi na afriški kontinent. Youth for Technology foundation v manj razvitih državah dela na ustvarjanju bogatega izobraževalnega okolja za mladostnike in ženske. Nudi jim priložnost, da se spoznajo z različnimi tehnologijami in se učijo spopadati s perečimi vprašanji njihovih skupnosti.

Z dobrodelno kampanjo so zbrali sredstva za nakup naprav in programske opreme ter transportne stroške. Na ta način so presegli tudi kulturne omejitve, s katerimi se srečujejo deklice v odročnih afriških krajih. 3D-tehnologije so globalno v polnem razcvetu in morda so ravno takšne akcije rešitev za deklice, vzgajane v odročnih krajih 3. sveta, kjer so možnosti za uspeh praktično ničelne. Znanje je edina stvar, ki nam je nihče ne more vzeti. Bo poznavanje 3D-tehnologij odprlo vrata v lepšo prihodnost otrokom iz manj razvitih delež? Mi držimo pesti in upamo, da bomo videli čim več podobnih kampanj.

Pri Youth for Technology foundation so razvili program ekonomskega opolnomočenja žensk, ki so ga poimenovali 3DAfrica. Fondacija ima dva glavna fokusa, prvi je v šolstvu in drugi v podjetništvu. S programom želijo pomagati šolarjem, študentom, novim in že obstoječim podjetjem. Študente učijo oblikovanja, proizvodnje in marketinga 3D-natisnjenih objektov. Tekom študija 3DAfrica študente opremi z znanjem, nalogami in vajami ter nudi praktično usposabljanje in strokovno podporo.

Članom nudijo pomoč:

– pri iskanju novih zaposlitvenih možnosti

– ustanovitvi podjetij

– razvojem produktov

– iskanjem novih strank

– pri vstopu na nove trge.

Tudi južnoafriška republika ima velike načrte in visoke cilje z aditivno proizvodnjo, saj želijo postati gonilna sila tehnologije. Nekaj njihovih univerz ima izredno močan program raziskav in razvoja 3D-tehnologij. Glavni fokus sta trenutno letalski in medicinski sektor, ter seveda podpora lokalni proizvodnji. Kot največjo oviro 3D-tehnologij vidijo hitrost 3D-tiska, zato vlagajo veliko truda in časa v izboljšanje le tega.

Zaposlitveni potencial 3D-tiska so prepoznali tudi v Indiji, kjer je razvoj 3D-tehnologij sicer napredoval s počasnejšim tempom; Indian Institute of Technology Hyderabad je prva izobraževalna ustanova kontinenta, ki je svojim študentom ponudila program 3D-tiska. Največji problem v izobraževanju ljudi iz 3D-tiska v Indiji so sredstva. Da lahko množice naučimo upravljati 3D-naprave so potrebne tudi finance. Prav v Indiji tudi najdemo ogromno inovatorjev, katerih iznajdljivost presega finančne omejitve in sami sestavljajo 3D-tiskalnike.Nakup 3D-tiskalnika je za povprečnega Indijca ogromen zalogaj. Za razliko od mnogih evropskih in ameriških držav, kjer imajo otroci dostop do 3D-tiskalnika v šolah, ima 3D-tiskalnik le nekaj indijskih kolidžev. Vendar pa lahko vseeno v Indiji najdemo nekaj podjetij oz. spletnih strani, ki ponujajo tečaje 3D-tiska.

Skupina sedmih učencev, navdušencev na 3D-tehnologijam in tehnološkimi inovacijami, je ustvarila zabavno učno platformo, ki so jo poimenovali 3Dexter. Dobro poznajo Indijski šolski sistem in njegove pomanjkljivosti. Njihova vizija je omogočiti otrokom v šolah uporabo 3D-tehnologij. Učenci naj bi tako sami vizualizirali, oblikovali in ustvarili 3D-objekt. Otrokom so želeli omogočiti eksperimentalno učenje, ki ga po njihovem mnenju v Indijskih šolah, primanjkuje. Trdijo, da se novih veščin najlažje naučimo z eksperimentiranjem ali z tehniko »naredi sam«.

(Vir: indianweb2.com)

Z uporabo tehnologij lahko revolucioniramo način podajanja znanja oz. osvajanja nove snovi. Z uporabo 3D-tehnologij v šolstvu otrok naučimo tudi kreativnosti, kritičnega razmišljanja, reševanja problemov ter medsebojnega sodelovanja. Mladini podamo orodja za spopadanje z življenjskimi izzivi in veščine, ki jim bodo odprle nove zaposlitvene možnosti. Verjamemo, da bo zgodba 3D-tiska v Indiji obsežna, barvita in začinjena kot njihove tržnice.

V Sloveniji še nimamo šole 3D-tiska, nekaj podjetij pa že ponuja izobraževanja na temo 3D-tiska. V našem podjetju že več let prirejamo brezplačne delavnice o 3D-tisku. Na delavnicah delimo znanje o trendih na področju 3D-tiskalnikov, možnostih in principih uporabe. Predstavimo praktične primere modeliranja, priprave na 3D-tisk in občasno tudi samega 3D-tiskanja. Delavnica je namenjena vsem, ki jih zanima 3D-tisk in želijo pridobiti več teoretičnih in praktičnih znanj, ter seveda tudi tistim, ki 3D-tehnologij še ne poznajo. Tekom delavnice pridobite širši pregled tehnologije 3D-tiskalnikov, programske opreme in materialov. S tem želimo dvigniti raven zavesti o 3D-tisku na slovenskih tleh in ljudem približati tehnologijo.

Naslednjo brezplačno delavnico o 3D-tisku organiziramo jeseni, točen datum bo objavljen na naši spletni strani. Kaj vi mislite? Potrebujemo tudi v Sloveniji šolo 3D-tiska? Manj razvite države vidijo v izobraževanju svojih ljudi o tehnologijah 3D-tiska, rešitev iz težke situacije. Bi šola 3D-tiska na naših tleh pripomogla k reševanju brezposelnosti? V znanju je moč in mi nameravamo še naprej deliti svoje izkušnje in navdušenje.