Začetki modernega marketinga segajo vse v 50. leta prejšnjega stoletja, ko so se oglasi začeli iz tiskanih medijev seliti na TV ekrane. Zadnjih 70 let pa je oglaševanje dobilo neverjetne razsežnosti in opcije kako ali kje izpeljati marketinško akcijo so praktično neomejene. Televizijski programi, radio, splet, avtobusi in celo toalete so nasičeni z oglasnimi sporočili. Med oglaševalskimi agencijami pa boj, kdo bo izstopal, kdo bo drugačen in kdo bo opažen.

3D-tisk oglaševalcem z domišljijo ponuja neomejene možnosti. Ustvarjajo lahko inovativne marketinške kampanje, s katerimi gradijo odnos z obstoječim in potencialnimi strankami. Številna podjetja so že prepoznala potencial 3D-tiska v oglaševanju in ga izkoristila v svojo korist.

Podjetje, čigar marketinške kampanje so ene izmed najbolj prepoznavnejših na svetu, Coca Cola, je svetu predstavilo pravo noviteto v oglaševalskem svetu. 3D-tisk. Vsak dan ljudje, v več kot 200 državah po svetu, spijejo skoraj 2 bilijona serviranj Coca Cole. Pa vendar se v podjetju zavedajo, da danes dober produkt ni dovolj. Pri Coca Coli se od svojih samih začetkov zavedajo pomembnosti ustvarjanja znamke ali t.i. brandinga.

Coca cola je ob izdaji novih »mini« stekleničk priljubljene pijače,v Izraelu, kot del promocije ljudi vabila v inovativen 3D tiskalni laboratorij, kjer jih je ogromna pločevinka skenirala ter jim izdelala 3D-model samih sebe. Coca Cola je prav tako v New Yorku, na Times Square-u, prva na svetu predstavila reklamni 3D robotski znak.

Soundcloud je za svoje uporabnike lansiral kampanjo, kjer so ljubiteljem omogočili, da svojo najljubšo pesem natisnejo v 3D ovitek za mobilni telefon.

Disney je že leta 2012 zagnal simpatično akcijo, s katero so razveseljevali male princese in promovirali svojo znamko. Obraze obiskovalcev so skenirali in 3D-natisnili male figurice Disney princes z obrazi obiskovalcev. Obdarovani otroci si bodo izlet zagotovo zapomnili za celo življenje.

Podjetje Zoetis Inc. je eno izmed večjih svetovnih proizvajalcev medicinskih pripomočkov in cepiv za ljubljenčke in živino. Na zanimiv način so želeli veterinarsko osebje in lastnike živali osveščati o tveganju širjenja okužbe z bolhami doma ter preventivnih metodah. Lansirali so največjo poučevalno kampanjo, ki temelji na virtualni resničnsti in 3D-tisku. 3D-natisnili so modele hišic, s katerimi ponazarjajo problematiko širjenja bolh v okuženem domu.

Vsaka 3D-natisnjena hišica pa je opremljena z vzorcem sredstva za zaščito pred zajedavci in pripomočkom za odstranjevanje klopov. S pomočjo 3D-tiska so ustvarili marketinško kampanjo, ki si jo boste zagotovo zapomnili. In to je tudi smisel oglaševanja.

Tudi Motorola je prepoznala potencial 3D-tiska v oglaševanju. V šestnajstih ameriških mestih so izvedli kampanjo v sklopu katere so študenti inženirstva, umetnosti, oblikovanja in celo hekerji, dobili priložnost, da ustvarijo dodatke za njihov produkt Moto X, s 3D-tiskalnikom. Namen kampanje, povezovanje med razvijalci in uporabniki mobilnikov, je bil dosežen. Odmevnost novega produkta in inovativne kampanje pa nad pričakovanji.

(Vir: 3ders.org)

Ena izmed večjih prednosti 3D-tiska je personaliziranje objektov; oglaševalske agencije pri izvedbi dogodkov pogosto naročajo raznolike rekvizite, ki event dvignejo na višjo raven in mu dajo oseben pečat. Z dobrim 3D-tiskalnikom in izkušenim oblikovalcem, lahko agencija sama poskrbi za krasen in unikaten izgled vsakega dogodka. Prav tako lahko 3D-natisnejo male pozornosti, ki bodo obiskovalce dogodka spominjali na dogodek, ki so ga ustvarili.

Predstavljajte si dogodek ob lansiranju novega produkta. Na prireditvi poglede lovi 3D-natisnjen in povečan produkt, z natančnimi detajli, popolnoma enakimi originalu. Po dogodku pa v darilni vrečki prejmete pomanjšano 3D-natisnjeno verzijo produkta. Ta izdelek si boste zagotovo boljše zapomnili, kot če bi ga le videli v vitrini.

Trgovine bogato plačujejo podjetja, ki se ukvarjajo z oblikovanjem izložb; tudi ta so spoznala, da lahko s 3D-tiskom zasenčijo konkurenco. Izdelava posebnih rekvizitov je običajno drag postopek, s 3D-tiskom pa lahko izložba vsak mesec privlači poglede mimoidočih, vendar veliko ceneje.

Velika podjetja z izdatnimi proračuni lahko s 3D-tiskom ustvarijo veličastne kampanje, vendar s 3D-tiskom lahko tudi z malim proračunom ustvarite veliko. Uspešna marketinška poteza pomeni ustvariti nepozabno izkušnjo po meri znamke, ki jo predstavljate. Ena izmed prednosti manjših podjetij pa je tudi v tem, da bolje poznajo svoje stranke in svoje oglaševanje lažje prilagodijo svojim kupcem.

Danes že ptički čivkajo o digitalnem marketingu; oglaševanje se je preselilo na splet, saj tam preživimo večino časa. Oglaševalske kampanje, ki pritegujejo pozornost s 3D-tiskom, pa so se izkazale kot izredno uspešne in velike marketinške glave se sprašujejo; ali bo prav 3D-tisk pripeljal marketing nazaj v fizični svet?

%d bloggers like this: