Študent in YouTuber z imenom Lucas VRTech je zasnoval in 3D-natisnil par poceni rokavic za sledenje prstov in uporabo v navidezni resničnosti.
Pod imenom LucidVR so odprtokodne rokavice, trenutno v tretji verziji, ki uporabnikom omogočajo natančno sledenje prstov brez uporabe namenskih krmilnikov VR. Lucas je trenutno v postopku dodajanja haptičnih povratnih informacij rokavicam, kar pomeni, da bodo uporabnikom omogočili, da začutijo virtualne predmete, kot da bi bili res v njihovih rokah.
Projekt LucidVR je LucasVR, seštevši vse stroške komponent in filamenta, stal Lucasa le 22 USD (11 USD na rokavico). Naprave so bile že preizkušene v številnih igrah VR, kot sta Half Life Alyx in Pavlov VR , in delujejo, več kot odlično. Lucas, ki se že sklicuje na prihajajočo četrto verzijo, pojasnjuje: “V haptični rokavički VR, ki si jo prizadevam ustvariti, bo tako sledenje prstov kot haptik, tako da boste lahko pobrali predmet in ga začutili v roki.”
Lucas in njegova 3D-natisnjena VR rokavica. Fotografija: Lucas VRTech.
VR haptične rokavice: igrača za premožne.
Naslednji korak k popolni potopitvi v VR je zmožnost nabiranja navideznih predmetov in pravega občutka na dlani. Podjetja, kot sta VRgluv in HaptX, že razvijajo takšne naprave, vendar zaradi visokih stroškov ti izdelki postanejo nedostopni povprečnemu potrošniku. Kot taka jih podjetja pogosto uporabljajo samo za namene usposabljanja na podlagi VR, ne pa za igre na srečo in druge rekreacijske dejavnosti.
Lucas dodaja: »Sam sem obseden z VR-jem in sem si resnično želel to izkušnjo, zato sem se odločil, da poskusim samostojno izdelati nekaj VR-rokavic. To se je začelo kot samo zabaven projekt, ki sem se ga lotil sam, zdaj pa mi je postalo poslanstvo pomagati, da so haptične rokavice VR dostopne povprečnim potrošnikom. “
Kako delujejo?
Obstaja nekaj različnih načinov sledenja premikom prstov, vendar je najpreprostejši in stroškovno najučinkovitejši način uporabe nizov. Če na vrhove prstov pritrdite vrvice s 3D-prstani in obročki, lahko izmerite, kako daleč je povlečena vrvica, ki jo lahko prevedete v stiske pesti in iztege prstov. Ko gre za haptične povratne informacije, lahko z vrvicami povlečete tudi prste nazaj in tako simulirate silo predmeta v roki.
Za merjenje ratzegov vrvice je Lucas uporabil potenciometer – enak, kot bi ga našli pod gumbom za glasnost električne kitare. Potenciometri spreminjajo svoj električni upor glede na to, kako daleč je vrtljiv gumb, tako da jih lahko uporabimo za preslikavo teh uporov na potege vrvice, ki jih povzročajo premiki prstov.
Naslednji korak je bil zagotoviti protisilno silo za prste, da se zagotovi, da so bile strune vedno v stalni napetosti in umaknjene nazaj, ko pesti niso stisnjene. Za to je Lucas preprosto uporabil komplet zložljivih kolutov za značke, ki jih je našel na spletu za 30 centov.
Da bi vse skupaj povezali, rokavice napaja majhen mikrokrmilnik Arduino, ki ga poganja program Python. Program, ki ga je razvil Lucas sam, vzame podatke iz potenciometrov in jih prevede v par virtualnih rok v VR. Za sledenje položaju rok samih, vključno z njihovimi rotacijami, lahko uporabniki uporabljajo kamere Oculus Quest 2 ali dodatne dodatke, kot je VIVE Tracker .
Lucas je omogočil, da je njegovo delo na projektu dosegljivo vsem ali »open-source« s pomočjo Danwillma. Vse potrebne datoteke STL in kodo gonilnika lahko najdete na strani projekta LucidVR tukaj.
LucidVR se uporablja za sledenje premikov prstov v Half Life Alyx. Fotografija prek Lucas VRTech.
Projekti, kot je LucidVR, so tisto, kar ohranja odprtokodno skupnost 3D-tiska.